CURIOSITATS: Dues curiositats d'un dissabte qualsevol a Bellmunt


Era un dissabte qualsevol que m'entretenia a resseguir un nou traçat de Bellmunt. Dels que tinc penjats al bloc. 
A banda dels preparatius per a la celebració de la Duatló de Bellmunt que es feia l'endemà, em vaig trobar amb dues curiositats que vull compartir amb tots vosaltres:

- Només d'arribar i aparcar el cotxe, un tros més amunt de la casa de pagès de la Redortra, vaig veure una niuada de perdius. Em va fer molta gràcia trobar-les. Aquí teniu unes fotos del poc que vaig poder captar, doncs en poca estona van desparèixer amagades dins el bosc:





- Aquell dia també hi havia batuda de senglar. I curiosament en una plana de dalt la serralada de Bellmunt a prop de Forat Micó, vaig trobar un bassal, un únic bassal al mig d'una clariana tota plena d'herba on s'hi havia format una "banyera" per les revolcades d'aquests animals.
Sabem que estem en terra de senglars, i són molts els senyals que delaten la seva presència. Aquest tipus de banyeres es troben tot sovint en obagues i raconades humides. I crida l'atenció per la forma que agafa, just la mida del cos del senglar.
I mira que ficant-se allà dins han de quedar bruts i bruts de fang...... clar, són porcs!!!






mal dibuixada, podem veure-hi la petjada del senglar.