ARBRES MONUMENTALS: el Faig vell de Pla Traver

Nom científic: Fagus sylvatica
Característiques tècniques: enllaç a Vikipèdia

Perímetre tronc a una alçada aprox. d'1,30 metres:
4 metres i 85 centímetres.

Coordenades UTM:

Terme Municipal:
Vidrà

Ubicació:
el faig es troba dins la gran plana que trobem al davant de la casa de pagès de Pla Traver. Val a dir que l'entorn que dibuixa tota aquesta àmplia plana davant la casa conforma un  paisatge d'una gran bellesa.
Per arribar-hi haurem d'agafar la carretera que va de Sant Quirze de Besora a Vidrà. Hem de travessar Vidrà i continuar per la mateixa carretera en direcció a Ciuret. Després de passar Ciuret i a un quilòmetre mal comptat, trobarem a la nostra dreta i en un revolt molt tancat la pista que marxa cap a la collada de Pla Traver. L'estat de la pista permet arribar amb turisme fins al coll.
Arribats al coll, podrem continuar per la pista que marxa planejant a la nostra dreta. En poca estona, arribarem a les planes i a la casa de pagès de Pla Traver.
Deixarem al cotxe i seguirem a peu pel camí indicat que per la dreta, en direcció sud, marxa força fresat. Dibuixarem una mitja ferradura entre els arbres que queden al costat de la tanca de filferro que valla tota la finca, i la plana. L'arbre queda a la nostre esquerra, a dins la plana.

I al veure'l, una altra decepció...., una altra gran decepció. Tota una banda de l'arbre és troba caiguda al terra.
Poca informació havia trobat d'aquest arbre. L'única referència parlava que a més de les seves dimensions, destacava per les seves formes abonyegades.
Pel que ha quedat, doncs, tot el pes important de la part abonyegada ha caigut. Vés a saber si aquí també els llamps li han fet una mala passada...
El que encara hi ha és un tronc robust. I de la banda contrària a la part caiguda puja una vigorosa i gran brancada que sembla es vulgui aferrar a la vida d'una manera desesperada. Veurem com evoluciona al llarg dels propers anys..., però no pinta massa bé.