Forat Micó: Bellmunt per les cases el Serrat, Espaulella, Rabassola i la Teularia

Abans que res, deixeu-me explicar el disgust que agafo cada vegada que hi passo.
Com bé sabeu, per dins el congost de Forat Micó hi passa una línia d'alta tensió. Les grans torres ja són un desgraciat complement del paisatge que allà hi trobem.
Doncs resulta que per tal de prevenir incidents com incendis, manteniment o reparacions els cal -a la companyia elèctrica- poder tenir una accesibilitat amb vehicle fins a peu de com més torres millor. Això implica l'eixamplament d'alguns camins i corriols.
I s'està fent una actuació al camí que va de sobre el salt d'aigua del Salt del Molí en direcció a la casa de pagès Espaulella. En l'actualitat s'ha eixamplat el camí de baixada que va des del coll de la creu d'Espaulella fins a baix la pista que marxa cap a la casa de Salgueda.
De moment està parat poc abans d'arribar al coll, però si continuen fins a peu de la propera torre d'alta tensió el desastre a la extraordinària raconada que allà s'hi troba serà irreparable. Una verdadera desgràcia. Ja s'han tallat uns grans i espectaculars faigs que hi havien, però destrossar el racó del Clot del Pollastre seria del tot imperdonable.

Bé, dit això anem per una nova caminada, aquesta en preparació:

Ruta:
Caminada circular que amb sortida del poble de Sant Pere de Torelló ens portarà fins al santuari de Bellmunt, tot passant per les cases de pagès de El Serrat, Espaulella, Rabassola i La Teularia. Tot resseguint el perímetre de Forat Micó, passarem també per la Tosca de Degollats i el salt d'aigua del Salt del Molí. Retornarem per les cases Espaulella i Rabassola.

Resum:
L'aproximació la farem en cotxe per la carretera local BV5224 que passa per Sant Pere de Torelló en direcció a Olot i Sant Andreu de la Vola. Aparcarem el vehicle després de passar el poble, just en l'ampli i gran aparcament que trobem a la nostra dreta.
Ens enfilarem cap al Santuari de Bellmunt tot resseguint el PRC-34. Passarem primer per l'ermita de sant Roc i la masia el Serrat. Del Santuari baixem cap al coll d'Hi Era de Massa, baixarem en direcció llevant per la baga de Canemàs fins arribar a la Tosca de Degollats. Continuarem cap al salt d'aigua del Salt del Molí, d'on marxarem cap a la casa de pagès Espaulella. Continuarem pel camí dels Ferrers fins a la casa de Rabassola, desprès trobarem La Teularia i ens dirigirem cap a Sant Pere de Torelló resseguint part del camí Vora Ges.

Temps i distància:
5 hores i 30 minuts.
17,36 Kms.

accés dades tècniques, i track per GPS

Dificultat:
Exigent. Cal estar preparat per la distància i el temps previst. El desnivell en la seva part inicial és significatiu.

Punts d'aigua:a dalt l'esplanada del Santuari, la font de Sant Marc.