3.- Bellmunt, des de Vidrà pel salt d'aigua del Salt del Molí i la casa de pagès de la Vall

Ruta:
amb sortida del poble de Vidrà, caminada circular que ens portarà fins al Santuari de Bellmunt tot passant pel salt d'aigua del Salt del Molí i la Tosca de Degollats. Continuarem fins a la casa de pagès de la Vall per on ens enfilarem cap a dalt el Santuari de Bellmunt. La tornada la farem resseguint la carena, i retornarem pel bosc de les Fages i el coll de Hi Era de Massa.

Resum:
Deixarem el cotxe a l'aparcament de la plaça de Vidrà, des d'on marxarem en sentit est cap a buscar el camí que ens portarà al salt d'aigua del Salt del Molí on hi arribarem desprès de passar primer per l'encisador pont romànic del Molí i de baixar després per la fondalada que hi trobem. L'entorn del salt d'aigua és magnífic, en qualsevol època de l'any.
En marxarem tot enfilant-nos en sentit sud per anar a trobar el camí que va de Vidrà cap a Sant Pere de Torelló. L'agafarem en sentit baixada, cap a la nostra esquerra, en direcció Sant Pere. El mateix ens portarà en poca estona fins a la Tosca de Degollats, curiosa formació rocosa de pedra calcària de grans dimension. Seguirem raconant fins arribar a la casa de pagès de la Vall, des d'on ens enfilarem cap amunt fins a trobar la carretera asfaltada que ens portarà a dalt el Santuari de Bellmunt.
En marxarem en sentit oest cap a les antenes de telecomunicacions. Tot resseguint la carena arribarem al coll de la Bauma d'en Micó, on canviarem de sentit, ara de baixada en direcció est. Abocarem a la pista que ens portarà cap al coll de Hi Era de Massa, des d'on anirem cap a la casa de pagès el Coll de Vidrà on agafarem la carretera asfaltada fins a Vidrà.
És poca l'estona de carretera fins al poble, però en aquest tram cal estar atents i al cas amb el trànsit de cotxes.

Temps i distància:
4 hores, 30 minuts
17,05 Kms.

Dificultat:
moderada

Punts d'aigua:
a dalt l'esplanada del Santuari, hi trobarem la font de Sant Marc.

Anònim ha dit...

Ostres què bonic!
Nosaltres hi hem estat aquest cap de setmana i ens hi hem banyat.
M'agradaria enviar-vos la foto però no sé com fer-ho.

Vam fer l'excursió des de Sant Pere de Torelló i és un camí preciós.

Moltíssimes gràcies per compartir-lo i feu-nos conèixer aquest raconet.